BET Networks Voorzitter & CEO Debra L. Lee over waarom er een diversiteitsprobleem is in entertainment

Voor voorzitter en CEO van Black Entertainment Television (BET Networks) Debra L. Lee, representatie is een kwestie waar ze altijd aan denkt. Na het klerkenden bij wijlen Honorable Barrington Parker en meer dan vijf jaar als advocaat in Washington DC diende Lee bij BET Networks als Vice President en General Counsel voordat hij zich een weg naar haar huidige CEO-status baant. Tegenwoordig heeft Lee ontelbare professionele onderscheidingen ontvangen terwijl hij vecht voor adequate vertegenwoordiging in een notoir koppige industrie, waaronder de naam een ​​van De 100 meest krachtige vrouwen van Hollywood Reporter in entertainment en een plek verdienend op Power 100; vorig jaar herkende de Grammy-organisatie haar met de Salute to Industry Icons Award (ze is momenteel de eerste en enige vrouw die deze eer ontvangt). Ondanks dat Lee erg druk bezig is met de jaarlijkse Leading Women Defined Conference van BET, hebben we onlangs de gelegenheid gehad om met haar te praten over alle representatie van entertainment in entertainment - vandaar dat adequate vertegenwoordiging begint met leiderschapsposities en waarom de coureur van Frances McDormand zo belangrijk is. fijngenoegen + Co: We vinden het belangrijk dat u als voorzitter en CEO van BET Networks, de toonaangevende aanbieder van entertainment voor het Afrikaans-Amerikaanse publiek en consumenten van de zwarte cultuur, sterke vrouwen vertegenwoordigd in topposities. Kun je een beetje vertellen waarom dit belangrijk voor je is? Debra L. Lee:

Het is belangrijk om evenveel verschillende stemmen te hebben in topposities in alle mediabedrijven . Een mediabedrijf kan vandaag geen echt representatieve beelden van onze wereld produceren zonder de input van verschillende stemmen. Deze input is alleen mogelijk als u vrouwen, mensen van kleur en LBGTQ + -medewerkers hebt in besluitvormings- en groenlichtposities. Ook, met meer vrouwen aan de top, hoop ik dat de problemen onlangs onder de aandacht zijn gebracht door de # Time'sUp en # MeToo-bewegingen uit onze industrie zullen verdwijnen. B + C: Wat zijn uw mening over de coureur voor inclusie, welke werd ter kennis gebracht door Frances McDormand tijdens de Oscars van 2018? Met beroemdheden en regisseurs zoals Michael B. Jordan

, Paul Feig, Ben Affleck en Matt Damon die allemaal tekenen om de coureur voor inclusie over hun toekomstige projecten te adopteren, denk je dat dit de manier is waarop de industrie gaat? DLL: Ik denk dat de coureur die Frances McDormand in haar Oscar-toespraak noemde briljant en noodzakelijk is. Sommige leiders in deze sector zullen hun manier van doen niet veranderen tenzij we hen dwingen dit te doen. Een contractbepaling die diversiteit promoot, laat de studio's, producenten en regisseurs weten dat dit probleem belangrijk is voor talent en wie ook de rijder is. Ik hoop echt dat deze oproep voor inclusieruiters de toekomst is van deze branche - en misschien hebben we ze op een dag niet meer nodig.

B + C: Volgens een recent rapport

van de Ralph J Bunche Center for African American Studies aan de UCLA, "minderheden en vrouwen hebben winst geboekt op verschillende belangrijke tv-gebieden, maar blijven onevenredig vertegenwoordigd in de meeste delen van de entertainmentindustrie." Dit ondanks het feit dat hetzelfde rapport herhaaldelijk is ontdekte dat films en tv-shows met casts die de diversiteit van Amerika weerspiegelen, de neiging hebben om de hoogste mondiale box office-cijfers en kijkcijfers te registreren. Waarom denk je dat Amerikaanse media nog steeds een groot representatieprobleem hebben? DLL: Ik denk dat Amerikaanse media een groot probleem hebben met de vertegenwoordiging van minderheden en vrouwen, omdat de mannen die deze sector historisch besturen, hebben geweigerd de noodzaak te zien om het te doen en ze hebben het zakelijke voordeel van het doen genegeerd. Ze willen hun eigen verhalen vertellen en er zijn niet genoeg minderheden en vrouwen in beslissingsrollen en machtsposities om de sector te veranderen. We zijn begonnen met enige verbetering in televisie, en hopelijk ook met het ongelooflijke succes van

Black Panther brengt veranderingen teweeg in de filmindustrie. B + C: Over Black Panther

gesproken, die een bijna alle Black cast toonde met filmmaker Ryan Coogler aan het roer, deze film was tot nu toe een van de grootste box-office-smashes van het jaar, met een opbrengst van meer dan $ 700 miljoen in minder dan twee weken. Waarom denkt u dat Black Panther zo'n grote impact heeft op de hedendaagse cultuur? DLL: Black Panther

heeft zo'n grote invloed op de hedendaagse cultuur omdat het een ontroerende en kleurrijk verhaal over de Afrikaanse cultuur, wat we nog niet eerder hebben gezien. Black Panther is onze eerste zwarte superheld en de vrouwen en mannen in de film zijn trots, goed opgeleid en zorgzaam. De wereld had deze verfrissende blik op Afrika en onze definitie van superhelden nodig. De film heeft bewezen inspirerend te zijn voor mensen van kleur en miljoenen mensen over de hele wereld. Het verbrijzelt ook de mythe dat films met zwarte hoofdpersonages niet over de hele wereld verkopen.



, waarin de jaarlijkse Leading Women Defined Conference
wordt gehouden, waarin de meest prominente Afrikaanse Amerikaanse vrouwen worden samengebracht in het land voor eerlijke gesprekken over zaken die voor hen en hun gemeenschappen van belang zijn. Wat heeft BET gemotiveerd om deze belangrijke conferentie te starten? Wat waren enkele van de hoogtepunten van het evenement van dit jaar?

DLL: Ik startte de Leading Women Defined-conferentie negen jaar geleden om prominente Afrikaanse Amerikaanse vrouwen op alle terreinen een kans te geven om eens per jaar samen te komen over manieren waarop we kan onze collectieve macht gebruiken om de wereld een betere plek te maken en om deze vrouwen een toevlucht te geven om zaken te bespreken die voor hen van belang zijn. We richten ons ook op strategieën voor zelfverzorging en welzijn binnen de drukke levens van deze vrouwen die voor anderen zorgen. Dit jaar waren er verschillende geweldige panels, maar ik zou zeggen dat de twee hoogtepunten de vriendin-connectie waren tussen Michelle Obama en Valerie Jarrett [voormalige senior adviseur van president Obama] terwijl Valerie haar vriendin Michelle interviewde over jaren in het Witte Huis en sinds ze de Witte Huis. Het tweede hoogtepunt was het uitreiken van een prijs aan Nunu Ntshingila-Njeke, de zwarte Zuid-Afrikaanse vrouwelijke reclameveteraan die leiding geeft aan Facebook Africa. B + C:

Welke vrouwen in de branche inspireren u momenteel het meest?

DLL: De vrouwen die het meest indruk op me maken in de media-industrie zijn Shonda Rhimes, Donna Langley en Ava DuVernay. Deze vrouwen vertellen verhalen die verschillende stemmen op een authentieke manier verbeelden. Ook bewonder ik Yara Shahidi en Janelle Monáe onder jongere vrouwen in het vak vanwege hun talent en hun activisme. Wat is het beste advies dat je hebt voor minderheidsvrouwen die een carrière beginnen in de entertainmentindustrie?

DLL: Mijn advies aan jonge vrouwen die in elk aspect van de media beginnen, is om je vak goed te leren en ernaar te streven de beste te zijn. Ik zou willen toevoegen dat je nooit afdwaalt van je waarden en dat je je stem op jonge leeftijd en gedurende je hele loopbaan laat horen. Je bent in de ruimte waar het gebeurt met een reden.

B + C: Eindelijk (we moeten het vragen!), Met welke show ben je momenteel geobsedeerd?

DLL: Ik ben momenteel geobsedeerd door

De Chi . Lena Waithe is een andere vrouw die ik nauwlettend in de gaten houd!

Wat zijn uw gedachten over de huidige status van representatie van minderheden in entertainment? Tweet ons door @fijngenoegenandCo te vermelden. (Foto via Max Vaduku)